WELCOME!

Services

WELCOME
welcome to my website by KARTHICKRAJA.thank u for visiting...வருகைக்கு நன்றி.|Krtamilanz இந்த BLOG யை நான் 2013 நவம்பர் 5 ல் துவங்கிய நோக்கமே நான் படித்த ,கேட்ட ,தெரிந்த விஷ​யங்கள் நீங்களும் அறியவேண்டும் என்ற நல்லெண்ண நோக்கமே தவிர வேறதும்மில்லை.இதில் வரும் சில பதிவுகள் இணையதளத்தில் இருந்தும், சில பதிவுகள் கேட்டவை ,படித்தவை , சில நானே தொகுத்தவை.௭ன்றும் அன்புடன் உங்கள் கார்த்திக்ராஜா...

Bookmark This Site



Latest News Study According to your Internal Marks, Pass Semester Exam!!

Important Services
Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Ad

info Links

entireweb

Tuesday 11 November 2014

ICC Rankings


ICC rankings for Tests, ODIs and Twenty20

ICC Test Championship

04 November 2014
TeamMatchesPointsRating
South Africa273353124
Australia354088117
Pakistan262718105
England394063104
Sri Lanka313126101
India29279396
New Zealand30278793
West Indies26196275
Zimbabwe935239
Bangladesh1732019

ICC ODI Championship

9 November 2014
TeamMatchesPointsRating
India657517116
South Africa455163115
Australia434902114
Sri Lanka687437109
England454804107
Pakistan53518498
New Zealand33315896
West Indies46439596
Bangladesh28194069
Zimbabwe31178458
Afghanistan1355042
Ireland929733

ICC Twenty20 Championship

9 November 2014
TeamMatchesPointsRating
Sri Lanka233006131
India162009126
Pakistan273256121
South Africa263076118
Australia263041117
New Zealand222414110
West Indies252742110
England25248199
Ireland12104687
Bangladesh16114772
Netherlands1495168
Afghanistan1274362
Zimbabwe1157352
Scotland1051251

Sunday 3 August 2014

பிறந்தநாள் வாழ்த்துகள்

பிறந்தநாள் வாழ்த்துகள்

karthick raja


பூக்களும் வர்ணமும்
சேர்ந்து தொடுத்த
நந்தவன தேருக்கு
இன்று பிறந்த நாள்

கல்லும் உளியும்
சேர்ந்து வடித்த
சிற்பத்திற்கு
இன்று பிறந்த நாள்


தமிழும் இலக்கணமும்
சேர்ந்து எழுதிய
கவிதைக்கு
இன்று பிறந்த நாள்


இசையும் குரலும்
சேர்ந்து படித்த
பாட்டுக்கு
இன்று பிறந்த நாள்


கடலும் காற்றும்
சேர்ந்து கொடுத்த
அலைக்கு
இன்று பிறந்த நாள்


சந்திரனும் சூரியனும்
அளித்த ஆலோசனை படி
இந்திரன் படைத்த
என் அழகு சுந்தரிக்கு
இன்று பிறந்த நாள்


என் உடலும் உள்ளமும்
ஒன்றாய் சேர்ந்து
உயிரின் உருவமாய் நிற்கும்
என் மனைவிக்கு
இன்று பிறந்த நாள்
என் இனியவளே
உனக்கு என்
இனிய பிறந்த நாள் வாழ்த்துகள்
என்றும் உன்னை
என்னுள் வைத்திருக்கும்
உன் கணவன்

சுதந்திர தினம் பாதுகாப்பு

சுதந்திர தினம் கூட பாதுகாப்பு பலமாகத்தான் இருக்கின்றதுஎனினும் பயமாகவே இருக்கின்றதுசுதந்திர தினம்.


CS6312 DATABASE MANAGEMENT SYSTEMS LAB SYLLABUS

CS6312 DATABASE MANAGEMENT SYSTEMS LABORATORY L T P C
 0 0 3 2
OBJECTIVES:
The student should be made to:
 Learn to create and use a database
 Be familiarized with a query language
 Have hands on experience on DDL Commands
 Have a good understanding of DML Commands and DCL commands
 Familiarize advanced SQL queries.
 Be Exposed to different applications
LIST OF EXPERIMENTS:
1. Creation of a database and writing SQL queries to retrieve information from the database.
2. Performing Insertion, Deletion, Modifying, Altering, Updating and Viewing records based on
conditions.
3. Creation of Views, Synonyms, Sequence, Indexes, Save point.
4. Creating an Employee database to set various constraints.
5. Creating relationship between the databases.
6. Study of PL/SQL block.
7. Write a PL/SQL block to satisfy some conditions by accepting input from the user.
8. Write a PL/SQL block that handles all types of exceptions.
9. Creation of Procedures.
10. Creation of database triggers and functions
11. Mini project (Application Development using Oracle/ Mysql )
a) Inventory Control System.
b) Material Requirement Processing.
c) Hospital Management System.
d) Railway Reservation System.
e) Personal Information System.
f) Web Based User Identification System.
g) Timetable Management System.
h) Hotel Management System
TOTAL: 45 PERIODS
OUTCOMES:
At the end of the course, the student should be able to:
 Design and implement a database schema for a given problem-domain
 Populate and query a database
 Create and maintain tables using PL/SQL.
 Prepare reports.
REFERENCE:
spoken-tutorial.org
LIST OF EQUIPMENT FOR A BATCH OF 30 STUDENTS:
HARDWARE:
Standalone desktops 30 Nos.
 (or)
Server supporting 30 terminals or more.


pds 2 syllabus for cse students

CS6301 PROGRAMMING AND DATA STRUCTURES II L T P C
 3 0 0 3
OBJECTIVES:
The student should be made to:
 Be familiar with the C++ concepts of abstraction, encapsulation, constructor, polymorphism,
overloading and Inheritance.
 Learn advanced nonlinear data structures.
 Be exposed to graph algorithms
 Learn to apply Tree and Graph structures
UNIT I OBJECT ORIENTED PROGRAMMING FUNDAMENTALS 9
C++ Programming features - Data Abstraction - Encapsulation - class - object - constructors - static
members – constant members – member functions – pointers – references - Role of this pointer –
Storage classes – function as arguments.
UNIT II OBJECT ORIENTED PROGRAMMING CONCEPTS 9
String Handling – Copy Constructor - Polymorphism – compile time and run time polymorphisms –
function overloading – operators overloading – dynamic memory allocation - Nested classes -
Inheritance – virtual functions.
UNIT III C++ PROGRAMMING ADVANCED FEATURES 9
Abstract class – Exception handling - Standard libraries - Generic Programming - templates – class
template - function template – STL – containers – iterators – function adaptors – allocators -
Parameterizing the class - File handling concepts.
UNIT IV ADVANCED NON-LINEAR DATA STRUCTURES 9
AVL trees – B-Trees – Red-Black trees – Splay trees - Binomial Heaps – Fibonacci Heaps – Disjoint
Sets – Amortized Analysis – accounting method – potential method – aggregate analysis.
UNIT V GRAPHS 9
Representation of Graphs – Breadth-first search – Depth-first search – Topological sort – Minimum
Spanning Trees – Kruskal and Prim algorithm – Shortest path algorithm – Dijkstra’s algorithm –
Bellman-Ford algorithm – Floyd - Warshall algorithm.
 TOTAL: 45 PERIODS
OUTCOMES:
At the end of the course, the student should be able to:
 Design problem solutions using Object Oriented Techniques.
 Apply the concepts of data abstraction, encapsulation and inheritance for problem solutions.
 Use the control structures of C++ appropriately.
 Critically analyse the various algorithms.
 Apply the different data structures to problem solutions.
TEXT BOOKS:
1. Bjarne Stroustrup, “The C++ Programming Language”, 3rd Edition, Pearson Education, 2007.
2. Mark Allen Weiss, “Data Structures and Algorithm Analysis in C++”, 2nd Edition, Pearson
Education, 2005
REFERENCES:
1. Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest and Clifford Stein, "Introduction to
Algorithms", Second Edition, Mc Graw Hill, 2002.
2. Michael T Goodrich, Roberto Tamassia, David Mount, “Data Structures and Algorithms in C++”,
7
th Edition, Wiley Publishers, 2004.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...